“Тази козметика беше на Оскарите” – чувам приятен глас с леко френско р и се обръщам. На Re:Shape съм и знам, че присъстващите марки имат своя мисия в подобряване на здравето ни. Но козметика от Оскарите не очаквах.
“Още едно добре замислено маркетинг-послание”, казвам си и решавам да проверя докъде е истината и откъде започва “сторителинга” за тази козметика.
Не само че всичко се оказа истина, а разбрах, че и Нели Радева, дамата с лекото френско “Р” е онази Нели, която научи децата с аутизъм, че и те могат чрез фондацията си I can too.
Че същата тази Нели наистина гори в това, което прави и нещата й се получават “като по магия”, но не защото е късметлийка, а защото има силен вътрешен компас. Компас, на който стрелката винаги сочи към Доброто.
“Движещата ми сила винаги е било желанието ми да помагам на хората, да откривам работни места в България и да разпространявам хубавите български продукти”
Още от първите минути на разговора ни разбрах, че историята на козметиката, заради която се срещаме, е неразривно свързана с историята на I can too.
А после, когато започнах да “свалям” интервюто, се изправих пред неочаквано предизвикателство – кое от изумителната история на фондацията и Naturelle да съкратя, за да се побере в стандартните за едно интервю 3-4 страници.
Вижте тази публикация в Instagram.
След цял следобед писане и редактиране, стигнах до соломоновото решение да ви поднеса на хапки разговора ни с Нели. Само така няма да ви спестя и на вас, и на себе си, нищо от тази феноменална история за доброто, което отваря врати, за възможностите, които идват веднъж в живота и трябва да сграбчваме като в песен на Еминем и за една жена, на която всички трябва да приличаме.
Първата част ще е за козметиката Naturelle with Love, заради която се срещнахме с Нели.
Втората част ще е за фондацията “И аз мога” и за нейния изумителен път към доброто, а в третата част ще са всички онези малки уроци по бизнес, нетуъркинг и маркетинг, които са важни за всяка от нас със собствен бизнес или мечта за такъв.
Така че ви пожелаваме от сърце приятно четене:
Първото, което чух, беше “тази козметика беше на Оскарите” :) Разкажи как стана?
Съпругът на моя приятелка от Франция ме свърза с хората, които организират т.нар gift suite преди връчването на наградите Оскар, Грами, Сезар.
Това е ексклузивно събитие за гостите на тези церемонии, което се провежда няколко дни преди самото награждаване. Представят се различни брандове, звездите идват, пробват, получават подаръци и после препоръчват продуктите на аудиторията си, ако са доволни.
За мен и Naturelle това беше огромен шанс да ме забележат. Подготвих 600 подаръчни комплекта с паста за зъби с розова вода, с въглен и бленд за кожа с розово масло, лешниково и масло от здравец.
Тези gift suite са изключително популярни и медиите ги отразяват грижливо всяка година. За мой най-голям късмет, репортерката на NBC реши да започне прякото предаване с мен и да го завърши с мен. А водещата, която беше в студиото, обобщи репортажа като каза “От всичко най-много ме впечатли козметиката с розова вода”.
Няколко часа по-късно тя дойде лично, за да пробва продуктите и ми сподели, че за нейната диетоложка й е препоръчала да използва всичко възможно, направено с розова вода.
Не е ли голям късмет такова хубаво съвпадение? :)
След това получихме много похвали и споделяния в социалните мрежи от музиканти и артисти, останали доволни от ефекта на продуктите на Naturelle. Наистина голямо признание за бранд, който е създаден наскоро, по време на пандемията.
Как се роди идеята за Naturelle with love?
След толкова години работа във фондацията, имах нужда от ново предизвикателство, от ново занимание, с което отново да съчетавам важните за мен теми: да помагам на българи, да промотирам нашите продукти по света и да съм полезна на децата с увреждания, за които толкова години развивахме фондацията.
Първо направих пастата за зъби с розова вода. За мен лично продуктите за устна хигиена са супер важни, но като си бил женен за зъболекар толкова години, вероятно няма как да е по друг начин.
Вижте тази публикация в Instagram.
Една хубава паста за зъби трябва да почиства добре, да дезинфекцира и да хидратира устната кухина като предотвратява развитието на бактерии, които причиняват кариес.
Знаеш ли къде се намират технолозите, които знаят най-добрите формули за пасти за зъби? (не знаех – бел.авт).
Оказа се, че са в България!
Свързах се с тях, за да разработим формула с розово масло и ксилитол – за дезинфекция и хидратация.
Те казаха обаче “Няма да стане!”
Не за друго, а защото розовото масло е прекалено силно и е по-добре да използваме розова вода. Тя почиства, дезинфекцира, подхранва лигавицата на устата. Вместо флуор, вложихме ксилитол. Това е много интересна молекула, добива се от бреза. Има сладък вкус и силно хидратиращи свойства.
Когато се миеш с паста за зъби с ксилитол и розова вода, поддържаш нивото на полезните бактерии в нормални граници. Ако ползваш паста с флуор, той унищожава цялата колония бактерии, а те все пак имат своята полезна роля за усвояване на хранителните вещества.
Така че ксилитолът ни помага по два начина – поддържа микробиома в устата, но не води до изсушаване.
Това е историята на първия ни продукт.
После дойде и серумът с микроводорасли – съставка, която също се произвежда в България и е на световно ниво.
Лесно ли намери производители на съставките?
В България сме, имаме най-хубавото розово масло на света :) Всеки наш продукт се произвежда след като бъде поръчан. Доставяме го до адреса буквално няколко дни, след като е направен. Така сме сигурни, че съставките са запазили всички свои качества.
И много важно, дръжте козметиката в хладилник. Това ще я запази свежа.
Имаш и интересна концепция за етикетите, разкажи ни :)
Когато започнах да се появяват продуктите един след друг – крем, серум, масло, трябваше да намеря лесен начин за моите приятелки да следват правилната последователност от продукти – първо серум, после крем, еликсир, масло.
Когато надграждаме различни по консистенция продукти, започваме от този с най-лека текстура и продължаваме към по-наситените.
Вижте тази публикация в Instagram.
Така се появиха етикетите – от светли към тъмни. Започваш с капка от светлите продукти и продължаваш с капка от тези с тъмен етикет.
Какво изпускаме в грижата си за кожата? Защо все не сме доволни и се прехвърляме от марка на марка?
Защото не намираме онези, които да са наистина ефективни. Първоначално правех серумите и маслата за моите приятелки. Те отдавна се допитват до мен за различни препоръки за козметика и хранене. Когато им дадох да пробват от продуктите на Naturelle, не те, а дерматоложките им започнаха да ми звънят и да ме питат какво е това чудо.
Дори на шега ми казват “Дай ни от дрогата” – защото веднъж пробвали наистина ефективни, чисти формули, не искат да ги сменят с друга козметика.
Лесно ли се развива собствен бранд за козметика при толкова голяма конкуренция?
Когато започнах, нямах намерение да се конкурирам с големите брандове, а просто исках да имам за себе си и за приятелките ми хубави, действащи продукти за лице, тяло и устна хигиена. Ние трябва да сме много внимателни с всичко, което нанасяме на кожата си.
Това е най-големият ни орган, през него всичко попива навътре, обработва се, пречиства се от черния дроб и ако козметиката ни не е с натурални съставки, а я ползваме години наред, сама можеш да предположиш какъв е ефекта.
Да, мога да предположа, но не ми се иска да завършваме това интервю с минорен акорд.
Затова ще ви разкажа за ефекта, който Naturelle имаше върху ръката ми – само две капки от масло с жожоба и роза, текстурата се изглади, освежи се и след щипване с два пръста, веднага се върна на мястото си – безпогрешен тест за възстановена еластичност и хидратация.
Ако искате да се убедите с очите и кожата си в силата на Naturelle, можете да поръчате през сайта тук.
И нали разрахте – продуктите Naturelle ще бъдат произведени ръчно специално за вас.
With Love ;)